مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن با جدیدترین متدهای روز دنیا

مرجع مقالات طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن با جدیدترین متدهای روز دنیا

مهم ترین امکانات SQLite

معاملاتی(Transactional)

خزانه اطلاعاتی معاملاتی به مقر داده ای گفته می گردد که در آن مجموع تغییرات و اکران اطلاعات اتمی Atomic ، سازگار Consistent ، Isolatedمنزوی و Durableبا دوام  (ACID) باشد. حتی در صورتی معامله در تاثیر فساد اپلیکیشن ، فساد سیستم دلیل یا این که جدا برق در طراحی اپلیکیشن در مشهد رایانه جدا خواهد شد. تمامی تغییرات در یک تراکنش در SQLite یا این که به طور کاملً حادثه می افتد یا این که ابداً واقعه نمی افتد ، حتی در صورتی شغل تایپ کردن تغییر تحول روی دیسک جدا خواهد شد مقر داده به وضعیتی که پیش از تراکنش داشته بر‌می‌شود و براین اساس، تغییرات بر روی مقر داده ناقص جاری ساختن نمی‌شود.

تنظیمات صفر (zero configuration)

نیازی به تهیه و تنظیم و مدیر وجود ندارد، SQLite پیش از استعمال نیازی به “نصب” ندارد. اسلوب “فعال سازی” نیست. هیچ روند سروری نیست که می بایست آغاز ، متوقف یا این که تنظیمات خواهد شد. دیگر نیازی به سرپرست وجود ندارد که یک مثال مقر داده نو ساخت نماید یا این که مجوزهای دسترسی را به یوزرها تخصیص دهد. SQLite از هیچ پرونده تنظیمات به کارگیری نمی نماید. برای اعلام کردن سیستم که SQLite در اکنون جاری ساختن میباشد ، هیچ کاری نباید صورت پذیرد. بعد از فساد سیستم یا این که جدا برق ، هیچ اقدامی برای بازیابی مایحتاج وجود ندارد. هیچ چیزی برای عیب یابی نیست.SQLite تنها شغل می نماید.ممکن میباشد موتورهای مقر داده دیگر کوشش نیکی داشته باشند. البته ایفا نصب و تنظیمات اول اکثر وقت ها قادر است ترسناک باشد.

فارغ از سرور(Serverless)

اکثر موتورهای مقر داده SQL تحت عنوان یک روند غیر وابسته از سرور ایفا میگردند. نرم افزار هایی که می‌خواهند به مقر داده دسترسی پیدا نمایند با استعمال از نوعی رابطه دربین پردازشی (معمولاً TCP / IP) برای ارسال درخواست به سرور و اخذ حاصل برگشتی، با سرور رابطه برقرار می نمایند. SQLite بدین شیوه شغل نمی نماید. با SQLite ، فرایندی که می‌خواهد به مقر داده دسترسی پیدا نماید مستقیماً از روی پرونده های مقر داده بر روی دیسک خوانده و می نویسد، هیچ فرآیند سرور واسطه ای نیست.

اکثر موتورهای مقر داده SQL بر اساس کلاینت / سرور می باشند. از فی مابین آنهایی که فارغ از سرور می‌باشند ، SQLite فقط دیتابیسی میباشد که به یک سری نرم افزار قابلیت و امکان دسترسی هم‌زمان به یک مقر داده را میدهد.

خودمختار(Self-Contained)

هیچ تعلق فرنگی ندارد. SQLite از این حیث جداگانه میباشد که تعلق بسیار یه خرده داراست. SQLite از هیچ کتابخانه یا این که رابط فرنگی (به غیر از تعدادی تماس استاندارد کتابخانه C که در تحت توضیح داده گردیده است) به کار گیری نمی نماید. آحاد کتابخانه SQLite در یک پرونده کد منبع واحد جای دارد که برای تشکیل داد آن نیازی به هیچگونه وام ها یا این که ابزار خاصی وجود ندارد.

ایجاد کرد SQLite صرفا بدین متد ها از کتابخانه استاندارد C احتیاج داراست:

()memcmp ()،memcpy ()،memmove ()،memset ()،strcmp()، strlen()،strncmp

در بیشتر ساختها نیز از روالهای مخصوص یاد سیستم به کار گیری میگردد:()malloc()، realloc()، free

البته این اسلوب ها از روی اراده می باشند که می اقتدار با به کارگیری از آیتم مجال کامپایل حذف کرد.

ساختارهای پیش فرض SQLite مشتمل بر اشیاء  VFS مطلوب برای مکالمه با سیستم دلیل مهم می‌باشند و این اشیاء  VFS مشمول تماس های سیستم ادله مانند ()open(), read(), write(), fsync و غیره میگردند. کلیه این رابط ها در اکثر سیستم کارداران به راحتی در دسترس می باشند و VFS های سفارشی را می اقتدار برای اجرای SQLite حتی‌در دشوارترین دستگاه های درنظرگرفته شده نیز پیاده سازی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد